Friday, April 9, 2010

.::Still Not Getting Any::.

emotion : extremely and fully unstable

manusia sememangnya manusia..
tidak pernah sempurna..
tidak pernah terlepas daripada melakukan kesilapan..
walaupun telah diberikan kurniaan akal dan fikiran..
masih juga berulang dan terus berulang kesilapan lampau..
adakah ini masalah terbesar buat manusia?..
adakah manusia masih tidak boleh menguasai akal dengan sepenuhnya?..
apabila kesilapan berlaku..
akan datangnya masalah dalam diri kita..
dan pada masa itu akan datangnya pula emosi yang berlainan..
emosi yang bergantung daripada hasil penyelesaian masalah kita..
samada berjaya ataupun tidak dalam menyelesaikan masalah..
kalau berjaya emosi positif yang akan wujud dan begitu juga sebaliknya..
emotion that i have face right now is..
MISS..ANGRY..GUILTY..SLIGHTLY HAPPY..
FEEL SORRY
..STRESS..SAD..
and much much more..
apa yang membuatkan masalah sukar diselesaikan..
adalah disebabkan emosi ataupun perasaan..
kadang2 aku terfikir..kalau tidak dikurniakan emosi akan lebih mudah..
masalah diselesaikan tanpa menggunakan perasaan langsung..
sebagai cth.. masalah kawan2..
kita tidak akan memikirkan langsung perasaan dia..
tak kisahlah, janji masalah kita selesai kan??..
tapi emosi aku yang sentiasa menghalang perkara itu daripada terjadi..
emosi sedih dan bersalah wujud pabila kita mengabaikan kawan2 kita..
sedangkan aku ada masalah lain yang perlu diselesaikan..
maksudnya disini aku tidak berpeluang langsung untuk menunjukkan ego aku..
'pentingkan diri'??.. macam dah tak ada dalam diri aku ni..
asyik fikir pasal kawan jewk.. dan apa yang buat aku terkilan..
aku banyak berkorban demi kawan..
but i.. still not getting any..

No comments:

Post a Comment