Sunday, August 8, 2010

.::Luahan Hati::.

kalau nak cerita pasal hati..
memang aku tak tau nak cakap apa lagi dah..
memang macam2 perasaan yang muncul..
dan semuanya tidak pernah terkawal..
dan aku teringat kata2 seorang kawan yang boleh aku panggil sahabat..
apa yang beliau sebutkan, beliau menegaskan bahawa sememangnya hati memang bukan milik kita..
"betul kew?"..aku bertanya..apa pendapat korang??..
apa yang dimaksudkan beliau, hati kita sememangnya bukan milik kita..
sebab itu hati kita sentiasa lebih senang untuk memberontak..
ini disebabkan kita tidak boleh mngawal hati..
apa yang boleh dikawal adalah minda..
segala2nya minda..
sememangnya apa yang ingin diketengahkan adalah..
aku amat2 mudah terasa hati..
amat2 mudah menerima seseorang dalam hati..
amat2 mudah menerima tarikan seseorang..
pabila mudah menerima, mudah juga kita kecewa..
semakin aku suka, semakin banyak benda yang membuatkan aku benci padanya..
semakin aku sayang, semakin banyak sakit yang mendatang..
semakin aku rindu, selagi itu aku terus sayu..
semakin aku kejar untuk berdekatan, semakin menjauh daripada pandangan..
tidak pernah ku merancang untuk berduka..
tidak pernah ku menduga sakitnya menderita..
tidak pernah terbayang ini hasilnya..
sememangnya pemberontakan hati tiada henti..
ku cuba mengawal dengan minda..tidak terkalahkan..
sentiasa ada kesalahan yang sama dalam hidup ini..
tanpa sebarang tanda mahupun amaran..dia datang tanpa belas kasihan..
walaupun kelihatan kuat di luaran, didalam lemah tidak terbayangkan..
raut wajah sememangnya terlukis ketenangan, siapa tau hati yang berkocakan..
memang benar pepatah ada mengatakan..
kalau ikutkan rasa, binasa, kalau ikutkan hati, mati..
dan aku sedar aku hanyalah pipit disisinya yang merupakan merak kayangan..
kehadiran aku tidak akan pernah disenangi..
dan perkara yang sememangnya tidak diingini akan sentiasa ada..
untuk menghalang perjalanan kita sebagai khalifah dibumi ini..
jelas ternyata aku masih belum cukup kuat untuk hidup bersendirian..
aku masih memerlukan kawan2 disisi..
trimas frens for make me smile..
ketenangan diwajahku terhasil daripada kesucian persahabatan korang..
sokongan korang pula adalah kekuatan ku..
frens..don't go..don't leave me..

1 comment: