Saturday, August 21, 2010

.::Drastic Reaction::.

selepas mengetahui kebenaran yang sebenar2nya..
kehidupan yang aku lalui sebelum ini seperti tiada gunanya..
manakala, kehidupan yang mendatang pula tiada cahayanya..
memang benar kata2 sahabat aku..

knowing the truth is the most painful thing in ur life.. ~Muzakkir Tajuddin~


itulah ayat yg disampaikan kepada aku sebelum aku merasa down..
sememangnya kebenaran itu perkara yang amat menyakitkan..
dunia khayalan juga yang indah..tapi kita kena face the reality gak kan??..
tahan jewk lah ngan kehidupan didunia ni..
kawan2 aku jugak lah yang bnyak bagi ayat2 motivasi pembakar semangat ini..
tatkala aku merasa diri aku seorang yang loser..
dia sentiasa mengingatkan aku ngan satu lagi ayat dia..

nobody's perfect!!!..so, don't feel so bad about urself.. ~Muzakkir Tajuddin~


ayat ni yang aku pegang sampai sekarang..
semua orang ada kelebihan dan kelemahan masing2 kan..
memang betul tu??..manusia mana yang sempurna??..
manusia mana yang tak lepas dari membuat kesilapan??..
manusia mana yang sentiasa betul??..
dia sememangnya kawan dunia akhirat aku..insyaAllah..
pasti ada dikala aku susah dan senang..begitu jugak ngan kawan2 yang lain..
dia berpesan kepada aku..untuk mengikuti prinsipnya..
sampai kehari ini aku mencuba prinsipnya..mengaplikasikan dalam diri aku ini..

everyday is a new life..we don't need the yesterday memories that bring us down.. ~Muzakkir Tajudin~


itu prinsip hidup dia..sampai kehari ini..
satu tindakan drastik telahpun aku lakukan sejak aku cuba mengaplikasikan prinsip ini..
aku melupakan memori semalam..dan menganggap setiap hari adalah kehidupan baru aku..
aku cuba menjauh, sejauh mungkin dengan orang yang berkaitan dalam memori semalamku..
aku memohon ampun dan maaf kepada sesiapa yang terasa hati..
sekarang aku tak mampu untuk berdepan lagi..
tindak balas drastik yang mampu aku lakukan bila aku jumpa korang cuma dengan menjauh dan mengelak..
itu satu2nya cara untuk mengelakkan diri aku daripada dibayangi..
harap korang paham..kalau kau menjauh aku juga boleh menjauh..
untuk apa mengejar sesuatu yang belum pasti..
sungguhpun dia adalah pemandangan indah yang aku cari..
tapi pemandangan itu bukan untukku, atau lebih tepat lagi tidak mungkin untukku..
aku hanya mampu menatapi pemandangan tersebut dari jauh..
dengan rasa terkilan melihat orang lain yang memilikinya..
hanya dengan memadam memori itu aku akan dapat melangkah kehari esok..
terasa kekok pabila tidak bertegur sapa..
terasa memang itu satu2 caranya..
dan kini..terubat seketika..
aku berharap semoga terubat untuk selamanya..
sekali lagi aku ingin memohon maaf kepada sesiapa yang terasa..

time endures..time heals..in this life, just take some time for yourself..


masa juga yang mampu mengubati segala2nya..
masa adalah penentu segala2nya..
kalian tunggu sajalah disuatu masa nanti..
tatkala aku bersedia..aku akan kembali untuk diriku yang dulu..
aku sendiri dengan bersabar menunggu sesuatu..
sesuatu yang pasti seperti yang dikatakan..

cinta itu satu kepastian, bersabarlah.. ~Muzakkir Tajuddin~

2 comments:

  1. kadang2 ckap muz ne btul wlpun sukar nak percaya!!!
    inilah reality khdpan!!!

    ReplyDelete