Saturday, July 3, 2010

.::What Make Me Proud?::.

emotion : happy + proud

upin : hai!!..nama sy upin..yang ini adik sy ipin..
ipin : hah!!..btol3!!..ni kisah kami berdua..
upin : ish! kau niee..kau dah lupa ke??..
ipin : eh??..hah!!..ini kisah kami SEMUA!!..
semua : HAIIIII!!

upin & ipin : Episod 4 : Cerita Suka Cerita Duka Bahagian 2

setelah puas aku merintih kesedihan..
aku tidak menyangka dan tidak menjangkakan sesuatu..
ye, sesuatu yang baik akan berlaku..
dan ianya berlaku semalam..
ternyata memang ada hikmah disebalik setiap kejadian..
datangnya dia dalam keluarga ini..
menambah ceria dan menambah kemanisan dalam setiap senyuman ahli keluarga kami..
datangnya dia juga telah membuat aku merasa bangga..
datangnya dia, dia telah menyelamatkan kami sekeluarga..
datangnya dia juga telah menambah gelak tawa kami sekeluarga..
datangnya dia juga telah menambah jeles2 dikalangan jiran2..
dan datangnya dia menunjukkan hajat aku yang telah kesampaian..
hajat ku untuk membelikan hadiah buat emak, abah dan adik2..
hadiah yang da lama emak impi2kan..
datangnya dia pada petang semalam diangkut oleh dua orang jejaka..
berdiri megah di ruangan dapur..
dengan nama panggilan beliau Peti Sejuk jenama Toshiba
GR R37MT..
merupakan peti sejuk limited edition yg baru..berharga RM1xxx.xx..*beginilah rupa beliau..


berhempas pulas aku mengumpul duit..dengan hasil titik peluh aku selama ini..
aku dapat tunaikan hajat aku..berbaloi2 jugak lah..
aku pun tak pernah lagi merasa peti sejuk 2 pintu..haha..
sejuk da macam peti sejuk kat supermarket tu..gila ah!!..
buat pertama kali aku berbangga menjadi seorang anak..
aku harap usaha ini akan berterusan..
mak, tunggu lah hadiah seterusnya..tv lcd 42 inci..^_^
lame lagi lah jawabnye..tggu rumah baru siap ea mak..=))

2 comments: