Wednesday, October 13, 2010

.::Inikah Konflik?::.

senantiasa aku terpikir..
kenapa manusia sentiasa tidak puas ati?..
adakah disebabkan perasaan cemburu dan dengki?..
apa gunanya perasaan tersebut ada?..
kalau fungsinya utk memutuskn persahabatan dan menghancurkn manusia sendiri..
disebabkan ini, akan sentiasa munculnya konflik..
munculnya masalah..
munculnya pergaduhan..
munculnya pertelingkahan..
munculnya perang dingin sesama sendiri..
apakah yang sering dipikirkan korang?..
aku tak pernah paham..
da wujudkan masalah kenapa tidak selesaikannya?..
aku bukanlah malaikat yang diciptakan dari cahaya..
sesungguhnya aku hanya manusia biasa..
mmg aku pun ada masalah dan bnyk yg x dpt diselesaikn..
aku akui itu..tapi aku akan cuba meminta prtolongan drpd kwn..
tapi kalau korang?..cmne?..
brdiam diri??..mmg ada orang yg memilih cara ini..
boleh mmg boleh..tapi janganlah korang sampai layan kwn korg cam sampah..
kwn2 sntiasa concern..
camne korang boleh biarkan keikhlasan kwn yg risaukan korang selama nie?..
sekurang2nya salah ke kalau ckap cmni 'minta maaf, aku ada masalah sekarang ni..boleh tinggalkan aku sendirian'??..
kwn2 boleh paham punya..
ini tidak..da la tak jawab, kalau jawab pown nak xnak..
pastu blah mengatur langkah pergi..kwn2 x terasa kew cmtu?..
layanan sampah diberi sebagai balasan concern yang dberikan kwn2..
kalau masalah korang melibatkan aku..
silalah berterus terang..aku boleh pertimbangkan ..
korang bergurau kasar pown aku boleh maafkan lagi..
selipar kesayangan aku korang tendang2..sepak jauh2..
kenapa aku boleh bertegur korang lagi?..kalau nak diikutkan ati mmg nak maki hamun..
tapi bila pikir yang korg kawan aku..aku maafkan..
inikan pula ketidakpuasan ati korang..
kalau da kawan biarlah terus berkawan..
tak puas ati boleh kemukakan..slow talk..
janganlah anda melayan kawan seperti lawan..


p/s:perkara diatas sume hanyalah contoh semata2..contoh yg tidak ada kena mengena..hanya sekadar untuk renungan bersama..

No comments:

Post a Comment