Sunday, October 3, 2010

.::Erti Syukur::.

Lafazkan Kalimah Syukur..
Lafazkan Kalimah Itu..
Alhamdulillah..

Segalanya yang ku kecapi..
Adalah milikMu Ilahi..
Tuhan Maha Pemurah..
Takkan terbalas walaupun sebesar zarah..

Kenikmatan yang bertandang terkadang tidak dihiraukan..
Terlepas dari pandangan dan bila hilang barulah dikesalkan..

Adakalanya, aku hanyut..
Adakalanya, aku lupa..
Adakalanya, aku leka..
Ampunilah aku, Ya ALLAH!..
Kerana aku manusia..
Lemah dan tidak berdaya di sisimu..
Seringkali terlupa nikmatMu..
Yang datang tiada jemu..

Bila terhimpit, mulalah mencari dan menyebut namamu..
Barulah merasai makna sebenar Erti Syukur..
Syukur atas RahmatMu..

Adakala ku Hanyut..
Adakala ku Lupa..
Adakala ku Leka..
Dan adakala ku Alpa..
Kerana ku manusia..
Lemah dan tak berdaya..
Seringkali terlupa nikmat yang kau kurnia..

Ku berSyukur Ya Tuhan!, segala pemberian..
Walau luas lautan bukanlah perbandingan..
Ku tingkat Keimanan, ku gilap Ketaqwaan..
Sebagai perlambangan, Terima Kasih ku Tuhan!..

Onak duri kehidupan..
Jatuh bangun sendirian..
Ada hikmah yang tersimpan..
Yang menguji iman..

BerSyukurlah selalu..
Sentiasalah redha dan menerima..
Tiap ujian tiba bukan diminta..
Sebaliknya, Allah Maha Mengetahui..

Kan ku bertasbih selalu..Insyaallah..
Bertahmid berzikir padamu..
Sebagai tanda ku nilai rahmatmu Tuhan!..

Aku berSyukur Ya Allah!..
Segala pemberianmu pada ku..
Seluas lautan pun bukanlah jadi ukurannya..
Memang tiada bandingan..

Segalanya yang ku kecapi..
Adalah milikMu Ilahi..
Tuhan Maha Pemurah..
Bukan milikku, hanyalah pinjaman sementara..
Syukur Alhamdulillah..

Sesungguhnya Solatku, Amalku ,Hidupku, Matiku..
Kerna Allah Yang Satu..
Kuserahkan segala harta, jiwa dan raga..
Sebagai tanda cinta kepadamu Yang Esa..


syukur Alhamdulillah..
Inna solati wanusuki wamahyaya wammamati lillahi rabbil'alamin..

No comments:

Post a Comment