Saturday, May 4, 2013

Coretan Hati Rindu

sudah lama rasanya tidak menaip..
sejak kehilangan rasa cinta hilang juga lah rasa minat..

tetapi setelah sekian lama..
tidak pernah ku sangka..
akan kembalinya perasaan sebegini..
perasaan yang tak dapat diungkap dengan kata..
sepertinya aku tidak ingin ianya terjadi kembali..
tetapi ianya datang tanpa dijangka..

bak kata pepatah melayu..
tak kenal maka tak cinta..
tetapi apa yang terjadi padaku..
tak kenal tapi dah suka..

lembut tutur bicaranya..senyumannya..menarik hatiku untuk mendekati..
kesopanan dan kelembutannya dapat mendamaikan jiwaku yang resah ini..
tidak tahu mengapa, seolah-olah dia adalah permata yang ku cari selama ini..

tapi aku tetap aku..seorang lelaki yang tidak tahu berbuat apa2..
seorang lelaki yang hidup dengan fobia cinta..
seorang lelaki yang mampu mencintai tapi, tapi tidak mampu melafazkan..
mencintainya pun hanyalah didalam diam tanpa pengetahuan..
apa yang aku mampu hanya memandangnya dari jauh..
dan sentiasa mendoakan kesejahteraannya..

sememangnya dia persis permata yang dicari..
tapi ku tak pasti rencanaMu Illahi..
apakah dia kan kumiliki??..


KepadaMu Ya Allah..
sesungguhnya aku tidak mahu mengulangi kesilapan yang lalu..
aku hanya mampu berserah, dan menyerahkan segalanya padaMu Tuhanku..
redakan lah perasaan rindu yang membuak ini dari hatiku..
Ya Allah..
jika dia benar untukku, dekatkanlah hatinya dengan hatiku..
jika dia bukan milikku, damaikanlah hatiku dengan ketentuanMu..

Kepada awak,
saya minta maaf jika saya selalu mencuri pandang senyuman awak..
maafkan saya jika saya membuatkan awak kurang selesa..

2 comments:

  1. amboi diaaa..siapa la yg bertuah tu ye...apa2 pun semoga dipermudahkanNya :)

    ReplyDelete